vrijdag 7 juni 2013

Dag 338 Waterpret

   Vanmiddag liep Daniël zich een beetje te vervelen, dus ik besloot het mini-zwembadje in de tuin neer te zetten. Dat was een goede zet. Daniël was druk met water erin doen en water er weer uit halen om de plantjes water te geven. Ook ons Boeddha tuinbeeld moest af en toe wat drinken en werd dan met water overgoten. Van verveling was geen sprake meer.
   Nou is Daniël altijd wat voorzichtig met water, al sinds de eerste keer dat we buiten een badje hadden. Hij gaat er wel met zijn voetjes in, gaat eventueel op zijn hurken zitten, maar hij zorgt verder dat hij niet heel nat wordt en hij zal niet echt in het water gaan zitten. Hoe anders ging het toen Sam wakker werd van zijn middagdutje. Ik zette hem in korte broek en rompertje op de grond in de tuin. Binnen no time zat hij tevreden met zijn kleren aan in het water, op zijn billen, midden in het badje. Hij genoot er zichtbaar van. Ik heb hem toen toch maar even uitgekleed - zo'n luier wordt anders zo zwaar. Sam voelde zich helemaal in zijn element in zijn blote kont in de tuin. Hij kroop richting zandbak en dook weer terug het water in, hij vermaakte zich prima.
   Aan het eind van de middag hoorde ik Daniël roepen: ''Sam bloeit, Sam bloeit.'' Ik antwoordde: ''Ja, dat had ik al gezien, maar hij heeft er geen last van.'' Ik dacht namelijk dat Daniël op het wondje op de enkel van Sam doelde. Even later zag ik echter dat Daniël met een gieter water over Sams hoofd goot en opnieuw riep hij: ''Sam bloeit, Sam is een bloemetje, kijk mama hij bloeit!'' Sam was bij die tweede plens water echter not amused en zette het op een brullen.   
   Ik zei Daniël dat Sam geen bloem was en dat hij het ook niet leuk vond om water over zijn hoofd gegoten te krijgen. Maar daar trok Daniël zich niets van aan, hij deed het vrolijk weer. Ik besloot -misschien onpedagogisch- Daniël te laten ervaren hoe het is als iemand ongewenst water over je heen gooit, en gooide een scheut water over zijn hoofd. Toen was Daniël ook niet meer blij en had ik twee brullende kereltjes. Ik besloot dat het een goed moment was om ze weer aan te kleden en te gaan eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten