dinsdag 25 juni 2013

Dag 357 Over kou en zomerschoenen

   Papa en ik moesten vandaag allebei even weg, opa kwam daarom een poos oppassen. Daniël zei tegen opa: "Tis wel een beetje koud he?'' ''Ja,'' antwoordde opa. ''Jammer,'' zei Daniël, "dan kan ik niet in mijn blote kont buiten lopen.'' Daar moest opa uiteraard hartelijk om lachen.
   Ik zei vanmiddag dat Daniël nieuwe zomerschoenen zou krijgen. ''Val ik dan niet meer?'' vroeg hij. Ik antwoordde dat het misschien niet alleen aan zijn schoenen ligt als hij valt. We gingen de winkel in en Daniël liet zijn voeten gewillig opmeten. Zijn schoenen mochten weer een maatje groter. We kozen een paar uit en hij vond ze meteen helemaal te gek. Hij wilde ze meteen aanhouden. Trots liep hij ermee door de winkelstraat te paraderen. Nu ben ik benieuwd of hij -vanwege de juiste maat- echt minder zal vallen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten