zondag 9 juni 2013

Dag 340 Brandweermannetje

   Daniël speelt de laatste dagen vaak brandweerman. Hij heeft een duplo-brandweerauto waar hij mee rondsjouwt en ook in bad met de doucheslang in zijn hand waant hij zich een echte brandweerman. Vanmorgen toen ik de televisie tegen zijn zin uitzette en hij daarvan moest huilen, kreeg ik ineens een goed idee. Daniël mocht samen met mij de auto wassen. Dat vond hij natuurlijk prachtig en dat gaf hem de gelegenheid om zijn brandweer fantasieën uit te leven. Een echte win-win situatie, Daniël een goed humeur en wij een schone auto! (Dat was wel nodig ook...)
   Buiten met de slang in zijn hand riep hij spontaan uit: ''Brandweerman, aan de slag!'' Vooral het natspuiten van de auto vond hij machtig mooi. Zo mooi, dat hij het niet meer erg vond dat hij allemaal spetters over zich heen kreeg, terwijl hij daar echt niet van houdt. Boenen met de spons vond hij ook nog wel aardig, maar na de tweede keer afsproeien, haakte hij af toen de auto nog nagewreven moest worden. ''Nu ben ik klaar!'' kondigde mijn brandweerman aan en hij ging weer terug naar binnen. Het in mijn eentje droogboenen van de auto nam ik na alle hulp toen maar voor lief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten