zaterdag 4 mei 2013

Dag 304 Iedereen uitgeteld

   Vandaag begonnen we met het bestraten van de gezamenlijke voortuin van ons en de buren. Een intensieve dag voor iedereen. Daniël was door het dolle heen, de hele dag met de meiden spelen. Sam was een beetje van slag, maar dat kwam vooral omdat zijn zesde tandje er nu aan zit te komen. (Dat gaat ineens heel snel, binnen twee weken heeft hij er al drie tanden bij.)
   Sam wilde alleen maar bij mij hangen, wat het voor mij extra vermoeiend maakte. Daniël wilde steeds met de buurmeisjes spelen, maar die wilden op een gegeven moment ook even niet voor Daniël zorgen. Dat begreep ik, maar ik kreeg er daardoor een tweede zeurend mannetje bij. Ik wilde natuurlijk graag helpen met sjouwen, maar moest de mannen ook bezig houden.
   Met het avondeten zaten we met zijn allen aan tafel en zat ik er even behoorlijk doorheen. Gelukkig hadden we gisteren de soep al voorbereid en nam de buuf de zorg voor het eten voor het grootste deel op zich. Sam voerde ik om zes uur huilend af -het was Sam die huilde, niet ik- en die heb ik daarna niet meer gehoord. Daniël volgde een klein uurtje later zonder al te veel protest.
    We ruimden binnen op en gingen buiten verder. Inmiddels ligt bijna de helft erin, we hebben van tien tot bijna tien gewerkt en zijn allemaal moe. Dus nu gauw naar bed, want morgen moet de andere helft er eigenlijk ook in liggen. Nu maar hopen dat de kinderen morgen zichzelf prima kunnen vermaken...
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten