vrijdag 31 mei 2013

Dag 331 Met blote billen in bad

   Vanmorgen deed ik de beide mannetjes in bad. Dit keer ging Sam eerst, want die was moe en moest alweer naar bed en Daniël vermaakte zich nog prima alleen. Toen Sam in bed lag haalde ik Daniël beneden op. Altijd als ik hem in de ochtend badder -als hij nog niet heeft gepoept- zeg ik dat hij niet in bad moet poepen. Ik vraag hem dan of hij het wil zeggen als hij moet, zodat ik hem op de wc kan zetten. (In het verleden heb ik al best een aantal drollen uit bad gevist.) Vandaag echter was mijn mannetje me voor.
   Ik grapte dat ik hem met pyjama en al in bad zou gooien. ''Neee,'' riep Daniël. Ik vroeg of hij toch liever met blote billen in bad wilde en zong mijn zelfverzonnen 'blote billen' lied voor hem. (Met blote billen in bad, ja met blote billen in bad. Met blote billen in bad jaja van je tjalala tjalala hopsasa. Met blote billen in bad, ja met blote billen in bad.) ''Ja,'' zei Daniël en hij voegde daaraan met een hele serieuze blik toe: ''Ik zal mijn billen in de gaten houden.'' Waarmee hij bedoelde dat hij niet in bad zou gaan poepen.
   En inderdaad. Na een kwartiertje in bad gezeten te hebben, riep Daniël: ''Mama ik moet poepen, ik moet op de wc!'' Ik zette hem er meteen op en het lukte! Een primeur de eerste drol van Daniël die rechtstreeks in de pot belandde. Ik was natuurlijk weer apetrots.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten