donderdag 9 mei 2013

Dag 309 Over schommelen en de kabelbaan

   Vandaag hadden we geen plannen voor onze vrije dag. In de loop van de ochtend ging ik even met beide mannetjes naar het speeltuintje hierachter, zodat papa kon stoffen en zuigen. Goede rolverdeling, al zeg ik het zelf. Ik zette beide kereltjes in een schommel en ging duwen. Ze vonden het heerlijk. Daniël wilde steeds harder en hoger, hij wilde vliegen. ''Ik wil graag duizelig worden!'' riep hij. Sam liet ik iets minder hard gaan, maar die genoot er ook zichtbaar van. Er vloog een uurtje voorbij.
   Vanmiddag besloten we naar de grote speeltuin en kinderboerderij hier vlakbij te gaan. Beide mannen in de kinderwagen en wandelen maar. Eerst mocht Daniël zich uitleven in de speeltuin, waarbij hij weer de schommel opzocht. Dit keer was papa een hele tijd zoet met duwen. Daarna gingen we de dieren brood geven. Daniël vond de kippen een beetje eng. Het leukste vond hij het om zich in een huisje op te sluiten met de luikjes voor het raam en de deur dicht. Sam keek zijn ogen uit, hij vond de dieren geweldig.
   Op een gegeven moment was het tijd om naar huis te gaan. Sam was moe - die had eigenlijk al een uur eerder in bed moeten liggen. Door de speeltuin liepen we terug richting huis. Daar kreeg Daniël de kabelbaan in het oog en zette hij een flinke keel op: ''De kabelbahaan, ik wil met de kabelbahaan.'' Wij willen hem niet altijd zijn zin geven, dus we negeerden zijn wens en verlieten de speeltuin zonder dat Daniël van de kabelbaan was geweest. Nou, dat hebben we de hele weg moeten horen! De volgende keer beginnen we ons bezoek aan de speeltuin met de kabelbaan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten