maandag 6 mei 2013

Dag 306 Leren vliegen

   Een poosje geleden wilde Daniël leren vliegen, misschien dat hij die dag een vogel was. We gingen naar opa en toen we daar uit de auto stapten, wilde hij niet mee naar binnen, hij wilde boven in de boom op de parkeerplaats vliegen. Ik vroeg hem hoe hij dat ging doen en hij fladderde met zijn armen. Ik zei: ''Kom, we gaan naar binnen.'' ''Nee,'' zei Daniël, ''ik ga vliegen.'' Hij fladderde opnieuw met zijn armpjes.
   Ik probeerde te bedenken hoe ik dat nou weer zou oplossen. Moest ik hem gaan vertellen dat mensen niet kunnen vliegen? Ik dacht niet dat dat zou helpen. Uiteindelijk zei ik Daniël dat hij om te leren vliegen heel veel moet oefenen. Ik stelde voor dat hij binnen zou gaan oefenen en dat we weer naar buiten, naar de boom, zouden gaan als het hem zou lukken van de grond te komen. Daar ging hij mee akkoord. Binnen hield hij het na twee minuten fladderen alweer voor gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten