dinsdag 7 mei 2013

Dag 307 Vanmorgen in het grote bed

   Rond half zeven vanmorgen hoorde ik trippel, trippel, trippel en vervolgens stak een blonde warbol zijn hoofd om de hoek van de deur. Snel kroop Daniël bij mij in het grote bed. Papa was al aan het douchen. Even later kwam papa de kamer opgelopen en kondigde aan dat Sam ook wakker was geworden: ''Zal ik Sam bij jullie in bed leggen?'' ''Ja,'' zei Daniël, ''dat is gezellig!''
   Papa vroeg aan Daniël of hij een stukje op wilde schuiven zodat Sam in het midden kon liggen, om te voorkomen dat hij uit bed zou rollen, dat deed hij. Daniël vroeg: ''Wil je ook onder de deken verstoppen Sam? Ja of nee?'' Hij kreeg natuurlijk geen antwoord van Sam dus probeerde het maar gewoon even uit. Sam liet al snel merken dat hij het niet leuk vond om met zijn hoofd onder de deken te liggen. Hij piepte en duwde de deken weer weg. Toen ging Daniël zich maar alleen verstoppen.
   Even later wilde Daniël graag in het midden liggen. Hij beloofde: ''Ik hou Sam wel vast, zodat hij er niet uit kan rollen.'' Hij kroop tussen mij en Sam in en legde zijn armpje om Sam heen. Snel daarna wilde Daniël uit bed om bij papa te gaan kijken. Hij klom eruit en zei tegen mij: ''Wel Sam vasthouden mama, zodat hij er niet uit kan rollen!''

Geen opmerkingen:

Een reactie posten