zondag 19 mei 2013

Dag 319 Traplopertje

   Vandaag gaat het over ons traplopertje. Ik heb het niet over zo'n felgekleurde spiraal die de trap afglijdt als je hem bovenaan laat gaan. Gelukkig niet - want het gaat over Sam - ik moet er niet aan denken dat hij vanaf boven naar beneden glijdt... Sam heeft het traplopen, nou ja ''trapkruipen'', helemaal ontdekt (of moet ik zeggen helemaal onder de knie?). Hier thuis racet hij als een gek naar de hal zodra de tussendeur opengaat. Binnen no-time zit hij dan op de tweede of derde tree van de trap. Daar vis ik hem dan weer vanaf voor hij naar beneden kukelt.
   Vandaag waren we bij opa. Opa heeft een open trap midden in de kamer. Toen Daniël ongeveer dezelfde leeftijd had, had die trap een enorme aantrekkingskracht op hem, en nu heeft Sam het te pakken. Papa, opa en ik konden haast niet rustig zitten, steeds moest een van ons Sam weer van de trap halen. We probeerden de trap te barricaderen met de kinderstoel, maar daar kroop hij gewoon onderdoor. Dat deed Daniël overigens ook altijd!
   Uiteindelijk ben ik maar een paar keer achter hem aan gegaan terwijl hij op zijn gemakje naar boven kroop. Ik hoopte dat hij daarvan moe en voldaan zou zijn, maar niets was minder waar. Sam bleek energie voor tien (keer trapkruipen) te hebben. Uiteindelijk hebben we hem maar een poosje in de kinderstoel gezet, zodat we zelf even rustig koffie konden drinken.
 
Gevonden op Zoom.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten