donderdag 23 mei 2013

Dag 323 Vroeg dag

   Vandaag was het weer eens ouderwets veels te vroeg dag. Sam was om vijf uur al wakker en ook niet van plan nog in slaap te gaan vallen. In het begin 'kletste' hij nog, maar na een paar minuten ging het over in jengelen. Toen hadden we nog de stille hoop dat hij toch weer in slaap zou vallen, maar al gauw ging het over in schreeuwen.
   Ik besloot hem een flesje melk in zijn bed te geven. Ik dacht dat het hem wel even zoet zou houden en dat hij -als hij verder geen aandacht kreeg- misschien dan na de fles weer zou gaan slapen. Nou, ook dat konden we vergeten. Hij vond het maar niks om in zijn eentje in bed te zitten met een flesje, en dat liet hij horen ook. Met de moed der wanhoop namen we hem daarom maar met fles en al in ons bed. Slapen konden papa en ik verder wel vergeten en omdat Sam geluid bleef maken, stond Daniël ook al om zes uur naast ons bed.
   Het was dus een lange dag vandaag. En op dit moment h-et is al half negen- is Daniël nog tegen papa aan het kletsen. Of papa het boek wil repareren waarin Daniël heeft zitten scheuren. Net toen ik boven wat ging pakken zei Daniël: ''Als iemand hier komt, vind ik dat eigenlijk wel gezellig.'' Ik dacht dat hij bedoelde als er iemand bij hem op de slaapkamer zou komen. Ik antwoordde: ''Dat begrijp ik, maar je moet nu gaan slapen.'' ''Ja maar, ik bedoel als er iemand op visite komt!'' Ik besloot er maar niet op in te gaan en wenste mijn wijsneusje een goedenacht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten