maandag 13 mei 2013

Dag 313 Snotjes eten


   Sorry, niet zo'n fris onderwerp voor een blog misschien, maar waarschijnlijk wel herkenbaar. Daniël eet sinds een paar dagen uit zijn neus. Hij lijkt ervan te genieten. Ik vroeg of hij het lekker vond en Daniël knikte. Ik vroeg: ''Lekker zout hè?'' En Daniël antwoordde glunderend: ''Ja, lekker stout!" Het is me niet duidelijk of hij er vooral daarom van geniet of dat hij het daadwerkelijk goed vindt smaken. En eerlijk gezegd maakt het me ook niet zoveel uit. Ik nam me direct voor er niet al teveel aandacht aan te besteden.
   Het neuspeuteren werkt papa in elk geval ietwat op de zenuwen. Papa vindt het geen gezicht en eigenlijk ook best vies. Maar hoe vaker papa zegt dat Daniël geen snotjes moet eten, hoe meer lol Daniël erin lijkt te hebben. Papa is bang dat hij het straks op school ook nog doet, maar ik denk dat hij er vanzelf weer mee ophoudt. De leidster op het dagverblijf bevestigde vanmorgen mijn vermoeden dat het -bij de meeste kinderen- een tijdelijke fase is. Papa kan dus voorlopig het beste maar even de andere kant op kijken als Daniël zijn nieuwste hobby uitoefent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten