woensdag 29 mei 2013

Dag 329 Moderne mama

   Je zou misschien denken dat ik modern ben en met de tijd meega omdat ik een website heb en daarop elke dag een verhaaltje schrijf, maar niets is minder waar. Ik heb me namelijk met hand en tand verzet tegen het aanschaffen van een smartphone. Ik vond: ''Met een telefoon moet je kunnen bellen en sms-en. Internet heb je overal, dus waarom zou ik internet of een camera op mijn telefoon willen?'' En daarbij: ''Waarom een andere telefoon aanschaffen als mijn oude nog werkt?'' En ook: ''Ik kan mijn tijd wel beter besteden dan met online netwerken, het echte leven doet er meer toe dan de virtuele wereld.''
   Maar dat alles ten spijt ben ik nu de trotse eigenaresse van een Iphone. Het is niet het nieuwste model -dat dan weer niet- maar toch. Het ergste is dat ik er stiekem ook nog eens heel erg blij mee ben. Als je het me over een week of twee vraagt, wil ik waarschijnlijk niets anders meer en snap ik niet dat ik niet eerder ben overgestapt.
   Daniël en Sam wanneer jullie straks toe zijn aan een mobiele telefoon zijn er waarschijnlijk geen ''on-smartte-telefoons'' meer. Dan lezen jullie dit en denken jullie: ''Waar heeft ze het in godsnaam over?'' Tegen die tijd kan ik jullie vertellen dat er amper computers en mobiele telefoons bestonden toen ik zo oud was als jullie nu. Gek he?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten