zondag 12 mei 2013

Dag 312 Moederdag

   Vanmorgen werd ik wakker gemaakt met een heerlijk ontbijtje. Van allebei de mannetjes kreeg ik een zelf beschilderd bloempotje waarin ik klavertjes vier (van Sam) en vergeet-me-nietjes (van Daniël) kan laten groeien. Verder kreeg ik het boek ''Jongens zijn 't - van Pietje Bel tot probleemgeval'' gekozen door papa. Het boek gaat over de opvoeding van jongens in deze tijd. Ik ben er erg blij mee, het lijkt me een interessant boek. Ik vind het altijd weer knap hoe papa -die zelf niet leest- toch steeds met een goed boek voor mij aankomt.
   Na mijn ontbijtje gingen we samen met opa naar het graf van oma om een kaarsje aan te steken. Ik reed daarna met de kinderen door naar mijn ouders en papa en opa gingen de laatste eredivisie voetbalwedstrijd van het seizoen in het stadion bekijken.
   Hoe ze bij de KNVB hebben bedacht dat die wedstrijden wel op Moederdag gepland konden worden, daar snap ik niets van. Erg ongezellig als alle papa's op Moederdag weg gaan om voetbal te kijken. Om het nog maar niet te hebben over al die zonen die niet naar hun moeder kunnen omdat ze een biertje willen gaan drinken in het stadion...
   Uiteindelijk betekende het voor mij ook dat ik op Moederdag toch in de keuken stond om de maaltijd te bereiden en erger nog, dat papa niet op tijd was om met ons mee te eten. Dat laatste was overigens niet geheel zijn schuld. (Hij wilde niet door de regen fietsen en hij kon niet zo makkelijk voorbij de beveiliging rondom het stadion om zijn fiets te pakken.) Maar gezellig is anders... Ik zal de KNVB een brief schrijven dat ze hier volgend jaar rekening mee houden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten