vrijdag 10 mei 2013

Dag 310 Handen in het haar

   Vanmorgen mocht ik blijven liggen en zou papa met de mannetjes naar beneden gaan. Om half zeven werd Sam wakker. Hij huilde. Papa ging hem verschonen en aankleden en Sam bleef maar huilen. Ik hoorde dat papa hem beneden neerzette en zelf weer boven kwam en ik hoorde de kraan op de badkamer lopen. Sam bleef huilen. Ik vulde in dat Sam een poepluier had gehad en dat alles onder had gezeten. Even later sprak ik papa, ik had gelijk. Sam had flink gepoept en met zijn handjes en voetjes in de luier gezeten, waardoor pyjama en aankleedkussen besmeurd waren met poep. Papa was not amused.
   Van alle commotie was Daniël ook wakker geworden, dus die ging mee naar beneden met papa. Ik deed mijn ogen weer dicht en probeerde de slaap te vatten. Toen me dat tegen half acht bijna lukte, hoorde ik Daniël brullen. Hij bleef maar brullen. Ik vroeg me af wat er beneden gaande was en was weer klaar wakker. Ik besloot dan maar te gaan douchen. Ik sprong eronder en toen ik uit de douche stapte, hoorde ik een snikkend mannetje de trap naar boven beklimmen. Daar stond Daniël in de badkamer.
   ''Was papa boos?" vroeg ik hem. ''Jaha,'' snikte hij. ''Waarom was papa boos?'' ''Ik deed gestampte muisjes in mijn haar,'' gaf Daniël toe. Ik knuffelde mijn mannetje en legde hem uit dat papa het heel vervelend vindt als er met eten gekliederd wordt. Samen gingen we naar beneden. Daar zat papa op zijn beurt met de handen in het haar. Sam had eerst zitten kliederen met eten. Hapje in zijn mond en weer uit zijn mond, vieze handjes in de haren. Daarna had Daniël dus gestampte muisjes in zijn haren gesmeerd. Papa was nog geen uur wakker geweest en had het al flink voor de kiezen gekregen. De mannen knuffelden elkaar en daarna hadden we een prima dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten